”Fram till för ungefär fyra år sedan hade vi inget CRM-system. Vi samlade in stora mängder kunddata, men dessa låg utspridda – i olika mappar på datorer, i personliga inkorgar och ibland i ERP-systemet. Det fanns ingen central plats där all information lagrades strukturerat. Det gjorde det svårt för kollegor att snabbt hitta den data de behövde. Därför blev ett centralt CRM-system en nödvändighet för oss.”
Pusselbitarna faller på plats med Tribe
”Vistapaint undersökte noggrant vilka behov och syften vi ville uppnå med ett CRM-system. Det ledde till flera diskussioner med olika leverantörer,” berättar Ron.
”Med Tribe CRM föll pusselbitarna på plats. Verktyget erbjuder allt Vistapaint behöver: från registrering och spårning av kunddata, rapportering och hantering av klagomål till teknisk rådgivning och omfattande automatiseringsmöjligheter. Dessutom är de månatliga kostnaderna betydligt lägre än hos andra system – och samarbetet med människorna på Efficy klickade direkt, vilket inte är oviktigt vid en sådan investering.”